Potas

Artykuły na temat Sarkoidozy, dyskusja

Potas

Postautor: Gemini » 04 października 2008, 18:52

Dzień dobry. Czytałam gdzieś na forum o potasie i związku sarkoidozy z tym pierwiastkiem i nie mogę teraz tego znaleść . Jeśli mógłby ktoś poszerzyć moją wiedzę na ten temat o własne doświadczenia lub lekarskie zalecenia, będę wdzięczna. Renata
Gemini
el gadułos
el gadułos
 
Posty: 1633
Rejestracja: 08 czerwca 2007, 18:20
Lokalizacja: PL


Postautor: Robert » 04 października 2008, 20:53

Witaj
Związek potasu z sarkoidozą jest bardzo duży w okresie leczenia sterydami. Występuje wtedy zachwianie gospodarki wodnej organizmu i często niedobór potasu.
--->Potas
Wiem że nic nie wiem
Awatar użytkownika
Robert
Dyrektor
 
Posty: 3893
Rejestracja: 12 października 2006, 20:38
Lokalizacja: Dolny Śląsk


Postautor: Gemini » 04 października 2008, 22:21

Dzięki... miałam widać szczęście bo nie dotyczyło mnie to szczególnie w czasie brania sterydów, raz chyba i nie zwróciłam na to uwagi, za to teraz 3-y miesiące po, coś mi zaczyna dokuczać i stąd moje pytanie.

p.s. to, ze po drugiej stronie cienia jest słońce było bardziej optymistycznym opisem .... :)) ....

Pozdrawiam R.
Gemini
el gadułos
el gadułos
 
Posty: 1633
Rejestracja: 08 czerwca 2007, 18:20
Lokalizacja: PL


Postautor: Robert » 05 października 2008, 20:58

Możesz sobie zbadać potas, kosztuje o ile się nie mylę coś koło 5zł.
Mi tez dokuczały spadki, ale przed sterydoterapią. Kroplówki bardzo szczypały.

Ad. p.s.
ja sobie tylko nucę piosenkę ładną ;)
Wiem że nic nie wiem
Awatar użytkownika
Robert
Dyrektor
 
Posty: 3893
Rejestracja: 12 października 2006, 20:38
Lokalizacja: Dolny Śląsk


Postautor: aśka » 09 maja 2009, 21:28

mam dni ze strasznie drgaja mi miesnie. znajoma lekarka kazała pic codziennie dwa razy szklanke soku pomidorowego, dodatkowo gdy mam naprawde gó...y dzien biore aspargin...czasami nawet 3 tabletki i jakos sie kula
Chcesz rozśmieszyć Pana Boga,powiedz mu o swoich planach....
aśka
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 89
Rejestracja: 17 listopada 2008, 19:20


Postautor: krzysztof73 » 09 maja 2009, 22:10

Masz typowe objawy braku potasu,aspargin jest dobry, ale wolno się wchłania.
Skuteczniejszy potas(np.Kalipoz) przepisze Ci lekarz na receptę,najlepiej zapytaj znajomego kardiologa .
Awatar użytkownika
krzysztof73
Tubylec
Tubylec
 
Posty: 467
Rejestracja: 07 marca 2009, 23:02
Lokalizacja: Szczecin


Postautor: aśka » 10 maja 2009, 04:17

znajomego kardiologa nie mam,ale spytam sie mojego pulmonologa w nast.czwartek :)
musze spisac sobie wszystkie pytania,bo u niego znowu sie zdenerwuje i sie nie spytam :)
Chcesz rozśmieszyć Pana Boga,powiedz mu o swoich planach....
aśka
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 89
Rejestracja: 17 listopada 2008, 19:20


Postautor: Barbara » 10 maja 2009, 07:43

Dobrze myslisz Asiu :) ,,,tak radza tutaj wszyscy doswiadczeni ,,,spisac na kartce ,,poniewaz nie jestesmy w stanie wszystkiego spamietać ,,hihihihii :shock:
Trzymam kciuki za czwartek ,,,usmiech dla ciebie basia :wink:


fajny masz podpis ,,hahaha
Podoba mi sie ,,,mysle ze Pan Bóg ,naprawde by sie usmiał jakby zobaczył moje plany ,,,,dobre ,,, :D
Modlitwa chorego.
Lekarzu przewlekle chorego ,przyjmij go do gabinetu swego.
Pomóż mu w niedoli ,gdy coś go boli .
Nie tylko wtedy ,gdy ma termin kontroli .Proszę :roza:


Trzeba się uśmiechać!!!
bo z drugiej strony cienia ,zawsze świeci słońce !;-)
Awatar użytkownika
Barbara
tubylcus forumus
tubylcus forumus
 
Posty: 7110
Rejestracja: 17 sierpnia 2007, 17:47
Lokalizacja: Lublin


Postautor: aśka » 10 maja 2009, 17:02

Widzisz Basienko, ja mówiłam,planowałam i...dostałam w prezencie paskuda... :D
Chcesz rozśmieszyć Pana Boga,powiedz mu o swoich planach....
aśka
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 89
Rejestracja: 17 listopada 2008, 19:20


Postautor: AMELIA » 12 maja 2011, 14:05

Potas muszę sie z nim zaprzyjaźnić na stałe... wczoraj w nocy znów wywiozło mnie pogotowie już myślalam, że to koniec mam zawał jak nic :) a okazało się, że miałam za mało potasu.
AMELIA
el gadułos
el gadułos
 
Posty: 1039
Rejestracja: 23 marca 2008, 16:53
Lokalizacja: Chorzów


Postautor: bockaszz » 12 maja 2011, 19:54

...no całe szczęście, ze to tylko to :)
Kobito :* uważaj na siebie :*
Awatar użytkownika
bockaszz
Tubylec
Tubylec
 
Posty: 465
Rejestracja: 18 stycznia 2011, 12:26
Lokalizacja: N-ca


Postautor: ARABELA36 » 13 maja 2011, 00:01

Witam :)
co do Amelii ; to mnie wystraszyłaś !
ja zażywam dziennie aspargin ale lepszy jest Kalipoz tak jak wspominał Krzysztof;
mnie znów w nocy skurcze nie daja spać ;
Szczęśliwi, którzy nauczyli swoje dzieci cieszyć się małymi rzeczami.

Jeremias Gotthelf
Awatar użytkownika
ARABELA36
Tubylec
Tubylec
 
Posty: 963
Rejestracja: 21 października 2010, 21:16
Lokalizacja: Ruda śląska


Postautor: bockaszz » 13 maja 2011, 06:58

...też mam skurcze :( kupiłam za Waszą radą wit. B6 z magnezem i doradziła mi pani w aptece żebym zakupiła też tak samą bo w tej z magnezem jest mała dawka... ale cos kurcze takie skurczybyczki, że niestety są ;)
Awatar użytkownika
bockaszz
Tubylec
Tubylec
 
Posty: 465
Rejestracja: 18 stycznia 2011, 12:26
Lokalizacja: N-ca


Postautor: AMELIA » 13 maja 2011, 07:17

Hej Dziewczyny:) Kochane ja zażywam Kalipoz od jakiś dwóch miesięcy a pomimo tego, mam za mało potasu. U mnie też najpierw drętwiały mi nogi jak siedziałam wiecie uczucie mrówek itp. po nocy sztywne ręce. Ogólnie byłam strasznie zmęczona, senna nic mi się nie chciało od czasu do czasu jakieś kłucia serca, ale ja zawsze wszystko zwalam na pracę i stres. :)
Proszę Was zbadajcie sobie potas. W życiu bym nie pomyślała, że brak potasu może dawać takie objawy. Położyłam się normalnie spać a za 3 godziny obudził mnie straszny ból w klatce piersiowej promieniował do pleców takie dziwne uczucie. Myślę sobie co jest pewnie jakieś nerwobóle, wstałam napić się wody a tu coraz gorzej do tego zaczyna mi się ciężko oddychać, robi mi się słabo, traciłam kontakt z rzeczywistością, zaczęło mi dosłownie wykrzywiać dłonie. Podobno wyglądało to nie ciekawie. Spędziłam noc pod kroplówką i znowu wszystko wróciło do normy i czuję się super :) ale dało mi to do myślenia bo w sumie trzeci raz w ciągu ostatniego roku wylądowałam pod kroplówką z powodu potasu a za każdym razem objawy były zupełnie inne...
AMELIA
el gadułos
el gadułos
 
Posty: 1039
Rejestracja: 23 marca 2008, 16:53
Lokalizacja: Chorzów


Postautor: Gemini » 13 maja 2011, 09:18

Hej

Amalia pogotowie :(

ja też wstaje od jakiegoś czasu rano mam " za krótkie" łydki, póki ich nie rozchodzę to chodzę jak kaczor, to objawy fizyczne ( juz to przerabiałam) , o innych nie wspomnę . Ponoć potas na serce ma duży wpływ. Jedzcie dużo pomidorów, soków z nich, już zaczynają mieć przystępną cenę i banany one pono tez mają dużo potasu, Tak w diecie swego czasu mi doktor zalecał, to obok tabletek oczywiście.

:)
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę, a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
Gemini
el gadułos
el gadułos
 
Posty: 1633
Rejestracja: 08 czerwca 2007, 18:20
Lokalizacja: PL


Następna


Wróć do O Sarko

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość