Tatuaż

Tatuaż

Postautor: Paja1122 » 22 listopada 2017, 21:29

Witam serdecznie, jestem tu nowa.
Wykryto u mnie sarkoidoze węzłowo płucną w kwietniu tego roku. Na razie przebiega ona dosyć łagodnie i bez leczenia, jedynie kontrole.
Piszę do was z pytaniem o tatuaż. Ja swój pierwszy robiłam rok przed wykryciem choroby, chciałbym zrobić kolejny, ale nie wiem właśnie czy to dobry pomysł, chodzi mi oczywiście o chorobę. Czy ktoś z was robił tatuaż w trakcie choroby?
Pozdrawiam
Paja1122
Rozgląda się
Rozgląda się
 
Posty: 1
Rejestracja: 22 listopada 2017, 21:19


Re: Tatuaż

Postautor: Haniula1010 » 22 listopada 2017, 21:57

Witaj Paja 1122 :)
Znalazłam dla Ciebie artykuł https://pulmonologia.mp.pl/lista/106996 ... ia-tatuazu Sama nie mam w tym doświadczenia, ale wiem, że zbliznowacenia w miejscu jakiejś ingerencji z zewnątrz - czasem u sarkoludków się pojawiają.
Warto przemyśleć wszelkie za i przeciw. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam :)
Serdecznie pozdrawiam :)
Obrazek
Haniula1010
el gadułos
el gadułos
 
Posty: 2970
Rejestracja: 18 października 2006, 19:08
Lokalizacja: Biłgoraj


Re: Tatuaż

Postautor: Robert » 23 listopada 2017, 14:43

Tatuaże u chorych na sarkoidozę nie są dobrym pomysłem, gdyż w ich miejscu z czasem mogą pojawiać się bliznowce. Nie wiadomo skąd to się bierze, ale ziarnina lubi się kumulować w miejscach nakłuć, starych blizn itd, tworząc brzydkie narośle. Często ma to miejsce długo po zachorowaniu, nawet w odstępie 10-20 lat.
Wiem że nic nie wiem
Awatar użytkownika
Robert
Dyrektor
 
Posty: 3907
Rejestracja: 12 października 2006, 20:38
Lokalizacja: Dolny Śląsk


Re: Tatuaż

Postautor: Pollo » 23 stycznia 2018, 11:25

Stanów zapalnych należy unikać a tatuaż wiąże się ze stanem zapalnym.
Ja dla odmiany chcę się pozbyć tatuażu z przed 25 lat, ale mi szkoda 3 tysięcy na to wydac, mimo że nie jest duży ale kolorowy a więc 6 sesji laserem ti minimum po 500zł każda, przemyśl to dobrze.
Pollo, czytaj "Pojo", znaczy kurczak ;-)
Pollo
Tubylec
Tubylec