Jak często można robić takie badania?

Opis i rodzaje badań

Jak często można robić takie badania?

Postautor: Forneus » 17 listopada 2010, 15:36

witam , mam pytanie i proszę o pomoc .
jestem już na etapie brania sterydów , biorę metypred , pomimo tego lekarz w klinice w Zabrzu na siłę chyba próbuje znaleźć coś innego u mnie ...
w maju miałem TK , miesiąc temu bronchoskopie , teraz znów mam iść do szpitala na TK i bronchoskopie , pomimo że poprzednia robił mi on sam .
Jak często można robić takie badania ?? one sa przecież bardzo inwazyjne .
Ostatnio zmieniony 12 października 2013, 17:43 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz
Powód: tytuł
Forneus
Rozgląda się
Rozgląda się
 
Posty: 7
Rejestracja: 27 sierpnia 2010, 16:16


Postautor: Barbara » 17 listopada 2010, 18:41

Hej pozdrawiam :wink: ,,
nie dziwie sie ze masz mieszane odczucia ,,

napisze jakie byly moje pierwsze mysli ,,,
po przeczytaniu twego posta ,,,

Rzeczywiscie dziwne-----
,,,ze lekarz sie upiera przy powtorzeniu badan ,,,
,w tak krotkim czasie ,,,
Chyba ze ,,,robiac bronchoskopie ,,,cos zauwazyl ?,,
,lub czegos nie zrobil do konca ,,,,_?
I teraz rzeczywiscie nie jest pewien diagnozy ,,,,
a ty juz bierzesz Metypred ,,,?
ciekawa jestem jaki masz wynik histopatologiczny ,,
TK ,,po pol roku - i ja mialam zlecone ,,i chyba taka jest procedura ,zeby zobaczyc co sie dzieje ,,?
dziwi mnie bronchoskopia po miesiacu ................
trzymaj sie ,,
Modlitwa chorego.
Lekarzu przewlekle chorego ,przyjmij go do gabinetu swego.
Pomóż mu w niedoli ,gdy coś go boli .
Nie tylko wtedy ,gdy ma termin kontroli .Proszę :roza:


Trzeba się uśmiechać!!!
bo z drugiej strony cienia ,zawsze świeci słońce !;-)
Awatar użytkownika
Barbara
tubylcus forumus
tubylcus forumus
 
Posty: 7113
Rejestracja: 17 sierpnia 2007, 17:47
Lokalizacja: Lublin


Postautor: Grzegorz73 » 17 listopada 2010, 20:38

Cześć Forneus :)

Nie wiem co się dzieje, ale faktycznie jest to trochę dziwne.
Moim zdaniem, lekarze w Zabrzu niespecjalnie się spieszą do wykonywania zbędnych badań.
A tutaj w krótkim czasie dwa razy TK i bronchoskopia ?

Zamiast niepotrzebnie się stresować po prostu spytaj się lekarza o co chodzi.
Grzegorz73
Lubi pisać
Lubi pisać
 
Posty: 138
Rejestracja: 07 października 2009, 10:43
Lokalizacja: Ruda Śląska


Postautor: ARABELA36 » 17 listopada 2010, 22:10

Witaj Forneus:)
a mnie akurat nie dziwi nic ;
ja jak leżałam na Koziołka moje koleżanki miały robione broncho w przerwach 2 tygodniowych ;
ja sama miałam TK robione na początku raz w miesiącu tak samo prześwietlenie płuc w sumie w roku 8 prześwietleń i 4 TK ; 2 broncho ;
jak sie godziłam na wszystko bo chciałam wiedzieć co mi jest ;
będzie dobrze ;)
pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
ARABELA36
Tubylec
Tubylec
 
Posty: 963
Rejestracja: 21 października 2010, 21:16
Lokalizacja: Ruda śląska


Postautor: Bohun » 17 listopada 2010, 22:39

Forneus, zapytaj lekarza wprost, dlaczego tak postępuje. To tak zwana metoda na "spojrzenia". Lekarz musi Ci powiedzieć dlaczego podejmuje takie a nie inne decyzje, jeżeli Ci nie powie ... nie wiem jak Ty ale ja bym mu z gabinetu nie wyszedł (z ze mnie jest uparte bydle). Masz prawo wiedzieć na czym stoisz. Mi żaden lekarz jeszcze nie uciekł od zadanego pytania "dlaczego".
Przedstaw mu że miałeś już Broncho i dlaczego chce Ci robić drugie w tak krótkim czasie. Co do TK, hehe, ja w tym roku miałem ich ..już straciłem rachubę ile. Jutro właśnie idę po wyniki TK z opisem bo chcą sprawdzić jak mi się goi po wycinku płuca .
Obrazek
Awatar użytkownika
Bohun
Lubi pisać
Lubi pisać
 
Posty: 264
Rejestracja: 08 listopada 2010, 15:23


Postautor: Robert » 17 listopada 2010, 23:12

Witaj Forneus
Odpisałem Ci na pół strony, ale mi zjadło, co nigdy mi się nie zdarza.
W każdym razie, na początku mojej przygody w kilka miesięcy zrobiono mi 3 bronchoskopie, 3 TK, mnóstwo zdjęć rtg, mediastinoskopię, torakotomię diagnostyczną i kupę innych badań.
Żyję i mam się dobrze :)

A co do TK i bronchoskopii, nie sa to badania inwazyjne, chyba że w ich trakcie wykonywana jest biopsja.
Na pulmonologii są to rutynowe badania i jeżeli jest taka konieczność są powtarzane, co nie znaczy, że nie masz być informowany co jest ich powodem.
Postawa Bohuna jest tu godna nasladowania.
Wiem że nic nie wiem
Awatar użytkownika
Robert
Dyrektor
 
Posty: 3895
Rejestracja: 12 października 2006, 20:38
Lokalizacja: Dolny Śląsk


Postautor: Forneus » 24 listopada 2010, 15:11

Witam :)
Dziękuje za wszystkie wypowiedzi .
Tak biorę już metypred , najlepsze jest to że ze wszystkich wycinków , a brali mi już kilka , wychodzi że jest sarko, a lekarz mnie prowadzący nie zgadza się tym i szuka czegoś innego . Czego , chyba on sam nie wie .
Bohun ciekawa metoda ale nie przy tym lekarzu , on jest typem lekarza ja i nikt więcej .
Forneus
Rozgląda się
Rozgląda się
 
Posty: 7
Rejestracja: 27 sierpnia 2010, 16:16


Postautor: ARABELA36 » 24 listopada 2010, 22:34

Witaj ; jestem ciekawa kto Cie tam leczy w tym Zabrzu ; ale głośno nie mów;
co masz napisane na wypisie rozpoznanie sarkoidoza?
jeśli tak a szukają czegoś innego to widocznie maja powody ale nie przejmuj się ; lepiej niech szukaja niż mieli by nic nie robic ;
pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
ARABELA36
Tubylec
Tubylec
 
Posty: 963
Rejestracja: 21 października 2010, 21:16
Lokalizacja: Ruda śląska


Pytanie

Postautor: adamosia » 17 czerwca 2011, 18:53

Witam! Jestem tu nowa i mam prośbę. Dzisiaj odebrałam TK klatki piersiowej i wyszło, że mam powiększone węzły chłonne śródpiersia, tchawicy, a także oskrzelowo-płucne. Radiolog napisał,że może to wskazywać na sarkoidozę węzłową. Do kogo powinnam się teraz udać i jakie badania zrobić. Dodam tylko, ze mam HCV i jestem po rocznej terapii interferonem i Rybaviryną. Bardzo prosze o przydatne informacje, bo póki co to jestem przerażona :-(
adamosia
Rozgląda się
Rozgląda się
 
Posty: 5
Rejestracja: 17 czerwca 2011, 18:34


Postautor: Barbara » 17 czerwca 2011, 21:21

Witaj Adamosia :) ,,
zapraszamy na forum ,,
Tutaj kazdy z nas przechodzil /taki stan-przerazenia /
doskonale cie rozumiemy ,,,
i bedziemy wspierac :przytul: ,,
prosze zaloz swa Historie ,w ,,Naszych Historiach ,,
bedzie nam milo ,jezeli zechcesz podzielic sie z nami swa historia i wspolnie bedziemy z toba przechodzic przez np ,,badania ,,

Taki wynik TK - to poczatek drogi ,,
ale nie martw sie wszystkim sie udalo sie przejsc diagnostyke i jestesmy razem ,,
wkleie ci Link gdzie znajdziesz podstawowe info ,,,
http://sarkoidoza.mojeforum.net/viewtop ... sc&start=0
Ogolnie znajdziesz wiecej linkow ,, niestety sarkoidoza to Nieznana choroba i nic nie jest to pewne ???
trudno jest udzielic jednoznacznych odpowiedzi
,Kazdy z nas jest inny -ale przede wszystkim Trzeba myslec pozytywnie
Sarkoidoza potrafi sie samoistnie wycofac i mozna z nia zyc ,
Na forum ostatnio pojawia sie zwiazek leczenia interferonem i sarko ,,
ale w tej chwili nie pamietam tematu ,,,

Nie jestes sama ,,, :przytul:
jestesmy chorzy na Sarkoidoze ,, i dajemy rade ,,, :)
Ty tez sobie poradzisz ,,,
tylko nie zostaj z tym sama ,,

co do dalszej diagnostyki ,sadze ze lekarz kierujacy cie na TK ,,
pokieruje dalej twym diagnozowaniem ,,

Poczytaj tez historie osob z Wroclawia ,,gdzie sie lecza ,,?
mozna sie wiele dowiedziec ,,
spokojnej nocki ci zycze Basia :wink:
Modlitwa chorego.
Lekarzu przewlekle chorego ,przyjmij go do gabinetu swego.
Pomóż mu w niedoli ,gdy coś go boli .
Nie tylko wtedy ,gdy ma termin kontroli .Proszę :roza:


Trzeba się uśmiechać!!!
bo z drugiej strony cienia ,zawsze świeci słońce !;-)
Awatar użytkownika
Barbara
tubylcus forumus
tubylcus forumus
 
Posty: 7113
Rejestracja: 17 sierpnia 2007, 17:47
Lokalizacja: Lublin


Postautor: Robert » 17 czerwca 2011, 21:48

Sarkoidoza węzłowa nie wymaga leczenia, a jedynie obserwacji, więc możesz póki co odetchnąć - czeka Cię jedynie RTG co kilka miesięcy. Jest to najlżejsza odmiana choroby, praktycznie bezobjawowa.
Od niedawna wiemy, że u niektórych osób leczonych interferonem może rozwinąć się sarkoidoza, jednak nie mamy wiedzy jak ona się potem zachowuje - czy może przybrać formę przewlekłą, czy może po czasie ustępuje.
Jak to będzie wyglądać u Ciebie dowiesz się z czasem.
Lekarz który dał Ci skierowanie na TK powinien Cię teraz dalej pokierować na Grabiszyńską, do Dolnośląskiego Centrum Chorób Płuc - tam zrobią Ci wszystkie potrzebne badania.
Ostatecznie po skierowanie zawsze możesz wrócić do lek. rodzinnego.
Wiem że nic nie wiem
Awatar użytkownika
Robert
Dyrektor
 
Posty: 3895
Rejestracja: 12 października 2006, 20:38
Lokalizacja: Dolny Śląsk


Postautor: adamosia » 18 czerwca 2011, 22:03

Bardzo Wam dziekuję za dobre słowa i wsparcie. Właśnie dzisiaj zarejstrowałam się do specjalisty na 27.06. i mam nadzieje, że on mi wyjaśni jak to jest po tym interferonie z tą sarkoidozą. U nas na forum HCV mine była też dziewczyna, która po leczeniu interkiem dowiedziała się, że ma sarkoidozę, ale nie mogę się z nią skontaktować. Mam nadzieję, że tak jak piszecie nie będzie tak żle, bo już po tym roku leczenia interkiem mam serdecznie dosyć, a jeszcze muszę czekać na wyniki, które stwierdzą czy te wszystkie męki nie poszły na marne. Jeszce raz wielkie dzięki i życzę Wam jak najwięcej wytrwałości w waszych zmaganiach z chorobą. Jak tylko czegoś sie dowiem napewno napiszę. Pozdrawiam :)
adamosia
Rozgląda się
Rozgląda się
 
Posty: 5
Rejestracja: 17 czerwca 2011, 18:34


Postautor: AMELIA » 19 czerwca 2011, 09:51

Witaj :)
Zajrzyj na bloga do Roxanny może to Ci coś rozjaśni, Ona też ma te dwie choroby.
http://roxanna1336-hcv.blog.onet.pl/
AMELIA
el gadułos
el gadułos
 
Posty: 1039
Rejestracja: 23 marca 2008, 16:53
Lokalizacja: Chorzów


Postautor: Barbara » 19 czerwca 2011, 11:34

Adamosiu bedziemy czekali na twoje wpisy ,,
jak potoczy sie twoja historia ?,,,
26 juz niedlugo ,,Obys trafila do dobrego specjalisty ,,
Na forum ,jeszcze Martan
pisal o swej przyjaciolce z HCV i o tym ze stwierdzili u niej sarko ,,
podam ci link
http://sarkoidoza.mojeforum.net/viewtop ... ght=#24497
.Moze z nimi sie skontaktujesz ?
trzymaj sie pozdrawiam basia :wink:
Modlitwa chorego.
Lekarzu przewlekle chorego ,przyjmij go do gabinetu swego.
Pomóż mu w niedoli ,gdy coś go boli .
Nie tylko wtedy ,gdy ma termin kontroli .Proszę :roza:


Trzeba się uśmiechać!!!
bo z drugiej strony cienia ,zawsze świeci słońce !;-)
Awatar użytkownika
Barbara
tubylcus forumus
tubylcus forumus
 
Posty: 7113
Rejestracja: 17 sierpnia 2007, 17:47
Lokalizacja: Lublin


Postautor: Robert » 19 czerwca 2011, 15:42

PS
Martan to Marta N., dziewczyna ;)
Wiem że nic nie wiem
Awatar użytkownika
Robert
Dyrektor
 
Posty: 3895
Rejestracja: 12 października 2006, 20:38
Lokalizacja: Dolny Śląsk


Następna


Wróć do Badania

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości